15 mars, 2009

Jag har sillen på min sida

Prognosen för Istanbul ser ut som följer: 8 grader och regn. Det ska bli spännande med lite kyla igen. Fast jag vet att jag kommer tröttna på den efter en halvtimme.

I Istanbul måste man ju besöka blå moskén. Så den står överst på listan. För att fylla övrig tid såg jag till att i god tid före avresan imorgon kolla upp om det möjligtvis kan finnas något IKEA i staden. Det finns två. Jubel och fanfarer! Men, visar det sig, väg-beskrivningen suger. Jag har ju besökt några IKEA utomlands nu och börjar bli van vid deras oförmåga att förklara vägen så att andra än de som bor i staden ska förstå.


Varför inte göra det tydligt var någonstans dessa vägar ligger i förhållande till staden som helhet? Suck. Nej, jag får väl fråga nån på vägen om vägen.

Men innan dess återstår att sälja in idén för H. Det är tur att han gillar sill.

Inga kommentarer: