23 mars, 2009

La Dolce Roma?

Skulle detta kunna vara korrekt italienska? Det kan vara en fråga värd att ställa sig eftersom det är nästa land som står på tur för vår del.

Mina italienskkunskaper som jag vunnit främst genom musiken sträcker sig så långt som till Ciao ciao Italia, som jag sjungit på under morgonen, samt Ååååååh en sån naaaatt en sååååån underbaaaar naaaatt, men den har ju förstås inte så mycket främmande språk i sig...

Jag måste nog öva mer under morgondagen. Fast allt ligger ju enligt mig i tonfallet, eller melodin. Så jag övar redan nu på att prata engelska med italiensk accent. Det ska nog kunna leda nånvart åtminstone.

1 kommentar:

Daniel Jonsson sa...

Jag har lärt mig min italienska från skyltar på italienska autostrador, så kom tillbaka när du vill diskutera trafiksäkerhet eller hur många poäng som dras från ditt körkort för olika förseelser. Guida senza cinture 5 punti!